Zdrada

15.7.14 PMC 5 Comments


Wraz  moimi rodzicami, oprócz pysznych pasztetów, kabanosów i delicji dotarły do mnie polskie książki. O tym, że czekałam na ostatnią powieść Coelho poinformowałam wszystkich na facebooku, na fan pagu autora pisząc: Jestem Polką, od kilku lat mieszkam w Italii. Wkrótce przyjeżdża mój tata, zapytał co ma mi przywieźć z mojego kraju. Odpowiedziałam mu, że polską kiełbasę oraz ostatniego Coelho. Coś dla nakarmienia duszy i ciała.
Mój post polubiło kilkadziesiąt osób z całego świata, w tym sam autor ...

Con i miei genitori dalla Polonia sono arrivate non solo buonissime salsiccie, pate e paste polacche, ma anche libri ... Del fatto che aspettavo l'ultimo romanzo di Coelho "Adulterio" ho "informato" tutti su facebook, scrivendo alla fan page dell'autore: Sono una Polacca che vive in Italia da parecchi anni. Fra un po' mi viene a trovare il mio papa, mi ha chiesto cosa portarmi dal mio paese. Ho risposto salsiccie polacche e l'ultimoromanzo di Coelho. Qualcosa per nutrire il corpo  e l'anima. Il mio post e' piacuto a tante persone di tutto il mondo e anche all'autore ...


"Zdradę" powinnam przeczytać każda kobieta, która wyszła za mąż lub ma taki zamiar. Powinna ją znać fanka Coelho, ale także te z nas, które nie są zwolennikami Jego pisarstwa, bo Coelho pisze jak ... nie Coelho!  Czytając "Zdradę" miałam wrażenie, że jest napisana stylem LJ Wiśniewskiego, momentami jak kryminał Agaty Christie i tylko od czasu do czasu przebijała się "stary Coelho". Wiem, że wielcy pisarze mają swoich "ghost writerów", nie zdziwiłabym się gdyby ostatnią powieść Paulo Coelho napisała jakaś trzydziestoletnia kobieta. Znajomość duszy płci pięknej jest w książce uderzająca.

"Adulterio" dovrebbe leggere ogni donna sposata o questa che si sta per sposare. Ogni fan e anti fan di Coelho perche Coelho scrive come ... non Coelho! Leggendo l'ultimo romanzo dell' autore, avevo impressione di leggere un libro di LJ Wisniewski, un giallo di Agatha Christe, e solo a volte si poteva sentire "il vecchio Coelho". So che tutti grandi scrittori hanno il loro "Ghost writer", non mi stupirei se l'ultimo libro do Coelho lo avesse scritto qualche donna di trent'anni ... la coscienza dell'anima femminile colpisce fortemente.


 Linda ma 31 lat, męża od 10 oraz dzieci. Wydaje jej się, że już jej nie obchodzą, a dla świata stała się martwa. Do czasu, gdy spotyka swoją starą miłość z liceum ...  "Zdrada" nie jest głupim, sentymentalnym romansem. Jest głęboką analizą uczuć młodej kobiety, obdartą z kłamstw prawdą, wskazówką co jest w życiu ważne i jaką moc ma żar naszego serca.

Linda ha 31 anni, marito e bambini da dieci. Sembra che tutto cio' e il mondo non la interessino piu' di tanto. Finche non incontra il suo amore del liceo ... "Adulterio" non e' una stupida storia d'amore, e' un'analisi profonda delle emozioni di una giovane donna, nuda verita', suggerisce cosa e'davvero importante nella nostra vita e quanto potere ha il fuoco del nostro cuore.

Czy Linda zdradziła męża, samą siebie i co z tego wynikło ...
Przeczytajcie "Zdradę" ...

Se volete sapere se Linda ha tadito se stessa o il maito e cosa e' sucess dopo, leggete "Adulterio" ...

E meglio non vivere per niente, che non amare mai ...



5 comments:

  1. ogólnie kocham książki Coelho, zwłaszcza "Nad brzegiem...", ale po przeczytaniu opisu tej książki nie zapragnęłam jej kupić.
    zwykle kupuję książki przez sentyment do autora, ale właśnie ta wydała mi się taka mało "coelhowa".
    mimo to trohcę zmieniłaś moje zdanie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Więc warto pożyczyć aby przeczytać chociaż raz ... :) pozdr

      Delete
  2. Zachęciłaś mnie do przeczytania, musze ją dopaść ;)
    Piękne spodnie na szelkach, wyglądasz świetnie ;*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki, "ogrodniczki" mają 4 lata, są z męskiego działu dziecięcego:) Książkę polecam droga Panienko:)pozdr

      Delete