Polpo di Rosana

26.2.13 PMC 5 Comments

czyli ośmiornica od Rosany, toskańskiej gospodyni. Gotowałyśmy razem, przy następnej okazji dam już radę sama. Może i Wy będziecie miały okazję i ochotę przyrządzić ośmiornicę w sosie koperkowym?
 

Składniki:
ośmiornica (moja była zamrożona, koszt ok. 16 euro)
chleb (podałyśmy danie z chlebem z oliwek)
 

Składniki na sos:
oliwa z oliwek
zmielony koper
sól

1. Ośmiornicę rozmrażamy, dokładnie myjemy:



2. Wsadzamy całą ośmiornicę do posolonej wody, gotujemy na niskim płomieniu ok. 15 minut (po kilku minutach powinna wystawiać głowę z garnka!):






3. Ugotowaną ośmiornicę wystudzamy, ściągamy z niej skórkę (w restauracjach zdarza się to rzadko, ale obrana ma ładny, jasny kolor, warto poświęcić trochę czasu):




4. Wycinamy lub kroimy ośmiorniczkę w drobne kawałki:



5. Przygotowujemy sos czyli oliwę z oliwek, zmielony koperek oraz szczyptę soli, wszystko dobrze mieszamy, dodajemy pokrojoną ośmiornicę i gotowe!





Najlepiej smakuje podane z pieczywem lub puree :)


5 comments:

  1. Wow! Mój Martin bardzo lubi takie wynalazki. Nie wiem czy jtu dostanę osmiornice mrożona lub świeża ale poszukam bo warto!

    ReplyDelete
  2. Dzięki! Za to Twoje zapiekane cukinie swojego czasu bardzo smakowały Fede:)

    ReplyDelete
  3. Niestety chyba nie dla mnie, ale mój mąż byłby zachwycony :)))
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  4. Uuuu nie dla mnie :D. Przeraża mnie to zdjęcie jak wygląda z garnka :P.

    Buziaki :*.

    ReplyDelete
  5. Fakt, że przygotowanie może się wydawać trochę makabryczne,ale naprawdę świetnie smakuje;)

    ReplyDelete