Co czytam?

18.7.13 PMC 5 Comments


"Tysiące motyli" to tytuł głośnej książki Alexandra Ebena. Były profesor Harvardu, neurochirurg,  napisał jak uważa on sam, najważniejszą książkę w swoim życiu. Kilka lat temu na skutek infekcji bakteryjnej mózgu, przez tydzień był w swego rodzaju śpiączce, podczas gdy jego świadomość była wyłączona, twierdzi że znalazł się w raju, komunikował się z boskimi istotami, dokładnie opisując co "widział".


"Niebo istnieje, byłem tam".

Neurochirurg sam przyznał, że do momentu choroby, był człowiekiem o małej wierze, uznawał że wszystko da się się wyjaśnić w naukowy sposób. Jego opinia zmieniła się całkowicie po doświadczeniach kilku dni w nieświadomości. W prosty, ale głęboki sposób, w krótkich rozdziałach książki rozprawia się z tematami takimi jak dusza, świadomość, śmierć i życie.
Koledzy neurolodzy (dokładnie dwóch), skrytykowało autora, zarzucając mu, że historia jest jedynie wytworem jego mózgu poddanego kuracji antybiotykowej ...
Mnie historie takie jak ta, zawsze przekonują, bo ludziom częściej niż nam się wydaje zdarzają się sytuacje "nieprawdopodobne", musicie mi wierzyć na słowo ... ;)


Mimo, że czytanie książek po włosku jest dla mnie jak jedzenie lodów bez polewy czekoladowej, Ebena czytam właśnie w tej wersji językowej. W Polsce została wydana przez Wydawnictwo Znak i nosi tytuł "Dowód".

Czas uprzyjemniają mi "Niebieskie Irysy", ze Wzgórz Toskanii, czyli zapach od Perlier (woda perfumowana do ciała):


Z motylami i irysami zostawiam Was na kilka dni. Przede mną kolejna podróż ...
Fotorelacja wkrótce ...
 
Ciao:)
 

5 comments:

  1. Fascynująca historia, aż przeszły mnie ciarki...

    ReplyDelete
  2. Czekam na fotorelację! :)) Ciągle sobie obiecuję, że zacznę czytać więcej i ograniczam się tylko do czytania na necie itp. a do książek mi nie po drodze ;/.

    Buziaki :*.

    ReplyDelete
  3. Lubie tego typu ksiazki, jesli kiedys znajde czas to napewno przeczytam

    ReplyDelete
  4. I znowu cudny motyl! Udanej podróży:)

    ReplyDelete
  5. Eh, ostatnio brak mi czasu nawet na czytanie :/ ale książka zapowiada się naprawdę ciekawie ;)

    Pozdrawiam! :)

    ReplyDelete