Pomarola

22.3.13 PMC 5 Comments

Pomarola, czyli danie prosto z Neaoplu, pachnące pomidorami, bazylią i parmezanem. Bardzo łatwe do przygotowania, bardzo pyszne ...

Składniki:
sos pomidorowy (karton)
parę listków świeżej bazylii
ząbek czosnku
sól
parmezan
makaron (najlepiej jajeczny)


Przygotowanie:

1. Podlewamy spód garnka oliwą, grillujemy ok. minuty ząbek czosnku:


2. Wlewamy sos pomidorowy, dodajemy parę listków bazylii, dodajemy szczyptę soli:


3. Gotujemy na małym gazie 25-30 minut (garnek przykrywamy kratką, pomidor lubi strzelać), od czasu do czasu mieszamy. Sos powinien zamienić się w delikatny mus, krem pomidorowy:


4. W między czasie gotujemy makaron.

5. Pomarola jest gotowa! Zgodnie z włoską tradycją, podajemy ją następująco: robimy kleksa  z pomaroli na spodzie naczynia, nakładamy porcję makaronu, ponownie nakładamy pomarolę i posypujemy startym parmezanem ...


6. Następnie wszystko dobrze mieszamy i pałaszujemy, smacznego !


5 comments:

  1. Wygląda tak pysznie, że aż zgłodniałam :P.

    Buziaki :*.

    ReplyDelete
  2. jak ja uwielbiam makarony!! szkoda że one mnie nie :P

    ReplyDelete
  3. Mimo mojego chorego gardła, chętnie bym spalaszowala takie pyszne danie!!! ;)

    ReplyDelete
  4. Aż u mnie w domu pachnie:)
    http://www.fashionable.com.pl/

    ReplyDelete
  5. Dzięki Dziewczyny, zróbcie też, buziaki:)!

    ReplyDelete