Frittata di zucchine

25.9.13 PMC 8 Comments


czyli omlet z cukinii ...
Bardzo popularne we Włoszech są różnego rodzaju "frittate" czyli warzywa zapiekane w jajkach. Oto przepis na mój ulubiony omlet z cukinii ...

Składniki:
3 średnie cukinie
4 jajka
kilka małych pomidorków
ząbek czosnku
olej roślinny
masło
szklanka mleka lub połowa szklanki jogurtu naturalnego
łyżeczka masła
sól 
pieprz


Przygotowanie:

Dokładnie myjemy cukinie i pomidorki w zimnej wodzie. Kroimy cukinie i pomidory w cienkie krążki lub w kostkę.


Na patelni rozgrzewamy odrobinę masełka, wrzucamy ząbek czosnku, dodajemy cukinie i pomidory. Podsmażamy kilka minut, od czasu do czasu mieszając ...


W między czasie oddzielamy białka od żółtek. Ubijamy w blenderze białka na pianę, a żółtka ubijamy z jogurtem.


Mieszamy dokładnie  zblendowane żółtka i białka razem. Gdy cukinie są lekko przyrumienione i lekko wystudzone dodajemy je do jajek, wszystko dokładnie mieszamy, dodajemy sól i pierz.


Dno patelni o wysokich bokach polewamy olejem roślinnym i podgrzewamy. Wlewamy cukinie i pieczemy przez kilka minut.


Po kilku minutach omlet trzeba "przewrócić". Ja nakładam na patelnię talerz i przekładam ją "do góry nogami" , omlet ponownie nakładam na patelnię, tym razem z nieupieczonej strony. 


Pieczemy kilka minut i ... gotowe!

Świetnie smakuje również na zimno :) 


Pozdrawiam z jeszcze słonecznej, ale jednocześnie już jesiennej Toskanii ...

 
:)

8 comments:

  1. wygląda pięknie!

    ja dziś robiłam quiche i urobiłam się niesamowicie, choć to jedno z najprostszych dań pod słońcem. nie wiem, jak to się dzieje, że w kuchni nagle staję się najgorszą ciamajdą i ofermą, nic mi nie wychodzi, choć na innych życiowych polach radzę sobie całkiem nieźle ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Ja też nie jestem kucharką idealną ... ;) Myślę, że gotowanie to też czasami kwestia "wyćwiczenia", jest nadzieja, że w wieku emerytalnym będziemy w kuchni idealne ... pozdrawiam:)

      Delete
  2. Chyba zgłodniałam :) co prawda nie przepadam za cukinią, ale chyba jednak jutro spróbuję :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki!Powodzenia w prowadzeniu bloga Dziewczyny!:)

      Delete
  3. Acha! Mam wszystkie składniki w lodówce i zero pomysłu na kolacje! Zrzucilas ten przepis z nieba! Dziś wieczorem wyprobujemy!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wiedziałam, bo pamiętam że kochasz cukinie!Oby smakowało, buziaki dla Waszej 3:)

      Delete
  4. wygląda przepysznie :) ja na razie zwalniam z gotowaniem, wyjadam wszystkie zapasy bo czeka mnie przeprowadzka :)

    ReplyDelete