Cozy afternoon

21.9.16 PMC 6 Comments


Witajcie w pierwszy dzień jesieni! Jaka to wspaniała sytuacja: mieć wolne popołudnie. Gdy uda nam się wyjść wcześniej z pracy, lub mamy odwołane zajęcia na uczelni, czeka nas wolne popołudnie, które niekoniecznie musimy spędzić sprzątając dom. Oto jak ja organizuje sobie wolny, jesienny czas w domu ...

Buongiorno nel primo giorno d'autunno! E' una situazione meravigliosa: avere il pomeriggio libero. Se riusciremo a uscire prima dal lavoro, o lezioni all'Universita' sono cancellate abbiamo un pomeriggio libero, e non necessariamente dobbiamo passarlo pulendo la casa. Ecco come organizzo il mio pomeriggio libero:
 
Relaxing oils

Mój relaks ciała zaczyna się od stóp. Gdy mam ogrzane i wypoczęte stopy, dużo łatwiej relaksuje się całe moje ciało. Przydatne są mi do tego lawendowe kosmetyki: olejek do stóp oraz maska na stopy, którą spłukujemy po 10 minutach. Obydwa z Avon.

Il mio relax inizia con i piedi. Quando ho i piedi scaldati e riposati, e' molto piu'facile per me rilassare tutto il corpo. Mi servono per questo due cosmetici alla lavanda: l'olio per i piedi e la maschera. Tutti e due di Avon.

Whaaaat's up??
  
Życie kobiet po trzydziestce jest pełne różnego rodzaju obowiązków i nie zawsze można znaleźć czas na spotkanie, ale dzięki nowoczesnej technologii możliwe są spotkania wirtualne. Mam wiele przyjaciółek, z którymi popołudniami gadamy, wysyłamy sobie zdjęcia na what's up, a emoji wyrażają czasem więcej niż tysiąc słów, są rozpoznawalne wszędzie i nieważne czy jesteśmy z Pizy, Pekinu,  czy Kuby ... ;)

La vita delle donne dopo i trent'anni e' pieno di obblighi e di faccende, non sempre e' possibile incontrarsi di persona, ma grazie alla tecnologia moderna e' possibile incontrarsi virtualmente. Ho tante amiche con le quali passo il pomeriggio parlando su what's up, e le emoji esprimono a volte molto di piu' di mille parole, sono riconoscibili e chiare sempre e ovunque, e non importa se sei di Pisa, Pechino o Cuba ... ;)
 
Reading

Nic nie relaksuje lepiej niż fajna książka. Zabrałam się teraz za światowy bestseller, wkrótce napiszę o książce więcej.

Non c'e' un modo migliore per rilassarsi che leggere. Adesso ho iniziato un bestseller mondiale, del quale scrivero' prossimamente.

Cooking something sweet

Moimi ulubionym deserem, który robię całkiem nieźle, jest tiramisu'. Jest ono bardzo szybkie i łatwe do przygotowania, a przede wszystkim bardzo przyjemne. Moje przepisy na różnego rodzaju tiramisu znajdziecie tutaj

I miei dessert preferiti che faccio abbastanza bene sono i tiramisu'. E' molto facile e veloce da preparare e sopratutto molto piacevole. Le mie ricette per vari tipi di tiramisu' le troverete qui.
 
TV show & snack

  
Nigdy nie byłam i nie będę fanką programów typu Kardashian's czy Azja Express, nieważne w jakiej wersji językowo - kulturalnej ;). Uważam, że istnieją nie odmóżdżające programy, serie telewizyjne, które warto wybierać. Jak wiecie ja oglądam "Zagubionych", ale słyszałam dużo dobrego o "Game of Thrones", a "Gotowe na wszystko" są zawsze super:). Podczas oglądania mojego ulubionego programu podjadam ostatnio "taralli": słone przysmaki, nadziewane orzechami, z solą i pieprzem, prosto z Neapolu ...

Non sono mai stata e non saro' mai una fan dei programmi tipo Kardashian's o Asia Express e non importa in quale versione. Penso che ci siano altri programmi televisivi che non mollano il nostro cervello, che vale la pena scegliere. Come sapete io guardo "Lost", ma ho sentito anche tante cose buone di "Game of Thrones" e "Desperate Housewives" e' sempre super:). Mentre guardo il mio TV show preferito ultimamente mangio dei taralli, direttamente da Napoli ...
 
Nap

Wiem, że podobno traci się sporo życia podczas snu. Ja jednak uwielbiam moje popołudniowe drzemki (max 60 minut), jestem po nich dużo bardziej wypoczęta i gotowa zmierzyć się z pozostałą częścią dnia.

Conosco la teoria che dormendo si perde la vita, ma io amo i miei pisolini pomeridiani (al massimo 60 minuti). Dopo sono molto piu' riposata e pronta per affrontare il resto della giornata.

Something nice to drink ;)
  
Likiery najlepiej smakują jesienią i zimą. Bardzo popularny jest tutaj samodzielnie robiony likier z biologicznych cytryn "Limoncello", ja niestety nie opanowałam jeszcze techniki jego wyrabiania, ale ratują mnie bliscy i znajomi prezentując co jakiś czas limoncello ...

I liquori hanno un sapore migliore durante l'autunno o l'inverno. Il limoncello in Toscana e' molto popolare, purtroppo io ancora non lo so fare da sola, ma mi salvano le persone vicine regalandomi ogni tanto qualche bottiglia ...

Miłych, jesiennych, popołudniowych chwil ...
Vi auguro d'avere tantissimi bei pomeriggi autunnali ...

6 comments:

  1. Kazde jesienne popoludnie musi miec kilka umilaczy :)

    Paula chcialabym, zebys wiedziala jak bardzo, poprzez tego bloga, inspirujesz ludzi. Twojego bloga odwiedziam od poczatku jego istnienia i wiele wpisow zainspirowalo mnie do myslenia lub zmian.
    Jestes niesamowita osoba: ciepla, inspirujaca, prawdziwa. Znajdujesz piekno w najmniejszych i najwzyklejszych rzeczach, ktorych nie zauwazaja setki ludzi. Kiedy czytam Twoje wpisy czuje jaka przyjemnosc sprawia Ci uzycie fajnego kosmetyku, usmiech nieznajomego, widok kota wylegujacego sie na ulicy czy wzburzonego morza.
    Chcialabym Ci tyle napisac, ale ciezko znalezc mi odpowiednie slowa. Dla mnie jestes wyjatkowa osoba, ktora zyje tu i teraz, cieszy sie z malych rzeczy, zawsze ma usmiech na twarzy, nie goni za moda czy pieniedzmi, a co najwazniejsze pozostaje soba- nie idzie za tlumem, nie czyta tego co wszyscy, podaza swoimi sciezkami.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie i czekam na kolejne inspirujace wpisy :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję za ten przepiękny komentarz, rozjaśnił mi pochmurny poranek:), jest mi bardzo miło, że blog oraz posty uważasz za inspirujące! Mam nadzieję,że będziesz do mnie zaglądać, jeszcze długa droga przede mną, dużo pracy, wiele można ulepszyć,postaram się jak najbardziej potrafię,aby Twoja pozytywna opinia o mnie i blogu była taka na zawsze:)! Nie ma wyjścia: trzeba żyć tu i teraz, nie wszystko przelicza się na pieniądze, a moda według mnie nie istnieje!:)BARDZO dziękuję za przemiłe i motywujące słowa, zapraszam ponownie i pozdrawiam super serdecznie!:)

      Delete
  2. Ciesze sie, ze wnioslam troche slonca do Twojego poranka.
    Na pewno bede tu zagladac jeszcze dlugo, dlugo. Ulepszyc mozna cos zawsze i wlasnie to jest najpiekniejsze, ze cale zycie mozemy sie uczyc nowych rzeczy lub je udoskonalac.
    Jesli chodzi o mode, nie moglas ujac tego lepiej! A co mi ktos bedzie mowil czy mam nosic kwiatki czy fredzle w tym sezonie :)
    Udanego wieczoru i rowniez pozdrawiam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :** :)))) pozdrawiam mocno i dziękuję!

      Delete
  3. Ja obiema rękami podpisuję się pod pierwszym komentarzem. Także bardzo lubię tu zaglądać, wiele rzeczy jest mi bliskich i po prostu tu mi się podoba. Co do jesiennych umilaczy, ja także wybieram książki i filmy, głównie nadrabiam zaległości kinowe lub wybieram filmy mniej znane, polecam australijski "Powrót" z 2015 roku. Do tego gorąca czekolada lub herbata, żelki (tak żelki, nie wyrosłam z tego)i... lakiery do paznokci. Uwielbiam lakiery, czerwienie, śliwki, róże... Pozdrawiam:)i życzę pogodnej,spokojnej, fajnej jesieni:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. BARDZO mi miło i dziękuję za piękny komentarz:). "Powrotu" nie znam, ale nadrobię zaległości, a żelki też bardzo lubię (ach te polowania w torebce pełnych misiów Haribo na te białe;)) Jeszcze raz dziękuję i życzę kolorowej jesieni:)!

      Delete