25.04

25.4.15 PMC 2 Comments


Dziś we Włoszech jest Święto Wyzwolenia, w 1945 roku Italia wyzwoliła się z nazizmu i faszyzmu. W związku z tym sklepy i szkoły są pozamykane  (tutaj w sobotę również chodzimy do szkoły), odbywają się rynki, targi oraz koncerty. Jednym słowem Festa!:)
Zjadłam śniadanie w pobliskim barze i przejrzałam dziennik "La Nazione" ...

Oggi in Italia c'e' la Festa della Liberazione, nel 1945 l'Italia si e' liberata dal fascismo e dal nazismo. Cosi il 25 aprile i negozi e le scuole sono chiusi, ci sono mercatini e concerti. In una parola: Festa!:) Ho fatto colazione in un bar vicino leggendo "La Nazione" ...






I wyruszyłam przed siebie podziwiając piękną wiosnę na toskańskiej prowincji ...
E sono andata avanti ammirando la bellissima primavera della provincia toscana ...













U sąsiada urosła kapusta ...
Ad un vicino di casa e' cresciuto il cavolo ...


  
a nawet pola kapusty ...
campi di cavolo ...


i pola marchewkowe (też kochacie tą piosenkę?:)) ...
e campi di carote ...


Maria prosi aby modlić się za włoskich marynarzy ...
Maria chiede di pregare per i maro' ...


a nad Arno panuje stoicki spokój ...
e vicino all' Arno come sempre c'e' un'atmosfera di pace ...




Dotarłam wreszcie na rynek, a co na nim znalazłam pokaże w następnym poście!:)
Finalmente ho raggiunto il mercatino, cosa ho trovato Ve lo mostrero' nel prossimo post!:)

2 comments:

  1. Wiosna jak z obrazka : ) Aż się lepiej robi na duszy od oglądania maków, zielonych listków itd.Krata i pnącze super.

    ReplyDelete