Iman w Vanity Fair Italia

19.6.15 PMC 1 Comments


Na okładce ostatniego Vanity Fair supermodelka z lat 90, Iman. Iman kończy za miesiąc 60LAT ... :) Oto fragmenty wywiadu. 
Nella copertina dell'ultimo VF, la super modella degli anni '90 Iman. Iman fra un mese compie 60 anni ... Ecco alcuni frammenti dell'intervista.

 
Do restauracji w Nowym Jorku, w której się spotykamy przychodzi kulejąc. "Postawiłam źle stopę na ziemi dwa lata temu. Powiedzieli mi, że była złamana. Byłam unieruchomiona przez dwa miesiące w bucie ortopedycznym, ale potem powiedzieli mi, że muszę się operować. Teraz również kręgosłup mnie boli ..."

Nel ristorante newyorkese dovie ci incontriamo, nel quartiere di SoHo,arriva zoppicando un po': "Ho messo il piede male a terra due anni fa. Mi hanno detto che era rotto. Sono stata due mesi immobile con uno scarpone ortopedico, ma poi mi hanno detto che dovevo operarmi. Ora anche la schiena mi fa male" ...


 
"Chodzę na siłownię,jestem uważna i stosuję dietę. Nie narzekam na kilka kilogramów więcej, teraz mam ich za dużo przynajmniej o dwa. Nie narzekam bo działają jak naturalny botox. Kiedy kobiety się starzeją, pierwsze miejsce gdzie widać ich wiek to twarz. Staje się za chuda, zniszczona i zmęczona. Więc robią sobie zastrzyki z botoksu, ale dla mnie najlepszym sposobem na młodość jest kilka kilo więcej."

"Vado in palestra, sto attenta alla dieta. E non mi lamento dei chili in piu', che ora sono almeno un paio, perche' agiscono come un botox naturale. Quando le donne invecchiano il primo posto dove si vede e' la faccia che diventa troppo magra, sciupata, stanca.E allora vanno a farsi le punture di botox, ma per me il rimedio migliore e' un po' di sovrapeso".

 
Posso dirle che l'idea di essere qui con lei, che tra un po' torna a casa e ci trova David Bowie, un po' intimorisce?
Mogę powiedzieć, że onieśmiela mnie myśl, że za chwilę wrócisz do domu gdzie czeka na ciebie David Bowie?


"Succede alla maggior parte dei miei amici, quando lo devono conoscere. Di solito la reazione successiva e' la seguente: Ma e' tipo cosi normale ...
"

"Zdarza się to większości moich przyjaciół kiedy muszą go poznać. Potem zwykle mówią: ale jest taki normalny ..."

Siete sposati da 23 anni: l'eta'cambia anche il matrimonio?
Jesteście małżeństwem od 23 lat: wiek zmienia małżeństwo?

"Non e' cambiato nulla di quello che mi ha attratto in lui sin dall'inizio, compresa la sua incredibile voracita' intelettuale. Immagini che cosa sarebbe vivere con un musicista che parla solo di rock: ci sarebbe da spararsi. Invece David va a vedere tutte le nuove mostre e non ho mai conosciuto nessuno che legga quanto lui:abbiamo consegne da Amazon ogni giorno, senza contare quello che compra su Kindle".

"Nie zmieniło się nic, co mi się spodobało w nim od samego początku, również jego elokwencja i niesamowita inteligencja. Wyobrażasz sobie jak to jest, gdy mieszkasz z gwiazdą rocka, która mówi tylko o rocku:można się zastrzelić. David chodzi na wszystkie możliwe wystawy, nie znałam też nikogo kto tyle by czytał: mamy dostawy książek z Amazon każdego dnia, bez liczenia tego co kupuje w Kindle".

Ricorda il primo squardo che vi siete scambiati?
Pamiętasz Wasze pierwsze spotkanie?

"Fu nel backstage di uno suo concerto a Los Angeles, dove mi ero trasferita per staccare con l'ambiente della moda. Lui stava andando sul palco e mi disse ciao.Alla fine del concerto un pierre mi invito' alla festa della band. Io risposi: Certo dammi l'indirizzo.E non andai. Perche' avevo un fidanzato, e perche' non sono quel tipo di ragazza. Ma poi Teddy, un commune parrucchiere, organizzo' una cena a sorpresa con David"

"Było to za sceną na koncercie w Los Angeles, gdzie przeprowadziłam się by oderwać się od świata mody. Szedł na scenę i powiedział mi część. Na koniec koncertu jeden z jego ludzi dał mi zaproszenie na imprezę z zespołem po koncercie, na który nigdy nie poszłam. Miałam narzeczonego i nie jestem tego typu dziewczyną. Ale potem nasz wspólny fryzjer Tedy zorganizował kolację na którą zaprosił mnie i Davida.

E fu amore a prima vista?
Czy była to miłość od pierwszego wejrzenia?


"Per David. Io con una rockstar nnon volevo stare. Ma poi mi invito'a prendere un te', lui che beve solo il caffe'. E mi fece trovare la stanza d'albergo piena di fiori dopo la mia ultima sfilata a Parigi.Quando tornai a LA mi aspettava all'uscita dall'areo circondato dai paparazzi, lui che odia essere fotografato. Dopo ci fu il viaggio in auto da Los Angeles a Francisco. E la proposta di nozze a Parigi.

"Dla Davida tak. Ja nie chciałam być z gwiazdą rocka. Ale potem zaprosił mnie na herbatę, chociaż pije tylko kawę. I wypełnił mój pokój hotelowy w LA kwiatami, po moim ostatnim pokazie mody. I gdy wrociłam czekał na mnie na lotnisku otoczony paparazzi, on który nie lubi być fotografowany. Potem przebyliśmy autem podróż z Los Angeles do San Francisco i zaręczyliśmy się w Paryżu".



Potem Iman opowiada o tym, jak jej ojciec zapłacił jej kuzynowi aby poszedł z nią na bal w szkole, ponieważ mimo, że było w niej 340 chłopców i 35 dziewczyn nikt jej nie zaprosił. Opowiada o rasiźmie, jaki panował w świecie mody na początku lat 90 i o "komplementach" od dziennikarzy, którzy mówili jej, że "wydaje się być biała pofarbowana czekoladą". I o swojej linii kosmetyków do makijażu, którą stworzyła dla czarnoskórych kobiet, ponieważ zauważyła, że jej córka nie znajduje dla siebie nic odpowiedniego w drogerii.

Dopo Iman racconta come il suo papa' ha pagato suo cugino per andare con Lei al ballo alla scuola. Nonostante c'erano 35 ragazze e 340 maschi nessuna la voleva invitare. Racconta del razzismo nel mondo della moda all'inizio degli anni '90 e dei complimenti dei giornalisti che "sembra bianca intinta di cioccolata". E della linea dei cosmetici per il trucco che ha creato per le donne di colore, vedendo che sua figlia non trovava negli store niente di adatto per il colore della sua pelle.


Iman, mam połowę Twoich lat i więcej zmarszczek. Idę zanurkować w lodówce ... :))
Iman, ho la meta' dei tuoi anni e piu' rughe. Perciò vado a fare un salto nella mia cucina ...:))


;)

1 comment:

  1. Piękne zdjęcia. 60 lat?! Trudno uwierzyć :)

    ReplyDelete