My 7 favourites movies for rainy days

23.3.17 PMC 3 Comments


Witajcie Koty w te deszczowe dni. Wybrałam dla Was siedem moich ulubionych filmów, które są balsamem dla mojej duszy gdy za oknem szumi deszcz. Każdy z nich jest innego gatunku, ale razem tworzą moją ulubioną, ciepłą, patchworkową kołderkę ...

Benvenuti Gatti in queste giornate piovose. Ho scelto per Voi sette fra i miei film preferiti, che sono un balsamo per la mia anima quando fuori piove. Ognuno e' di un genere diverso, ma tutti insieme creano la mia preferita trapuntina patchowrk ...

Dead Poets Society

Przedwczoraj obchodziliśmy Dzień Poety. Mój narzeczony o tym pamiętał i zadedykował mi nawet fragment wiersza. "Stowarzyszenie umarłych poetów" to tatuaż na moim sercu. W tym filmie uwielbiam wszystko: Robina Williamsa jako nauczyciela literatury, angielski klimat filmu, jego przesłanie oraz Nila, który za swoją pasję był gotów zapłacić najwyższą cenę. W życiu każdego z nas ważną rolę odgrywa metamorfoza, zmiana. Wystarczy tylko znaleźć naszego Kapitana ...

Due giorni fa era la Festa dei Poeti. Il mio fidanzato lo ricordava e mi ha perfino dedicato il frammento di una poesia. "Dead Poets Society" e' un tatuaggio sul mio cuore. Di questo film adoro tutto: Robin Williams che fa la parte dell'insegnante di letteratura, l'atmosfera angelica del film, il suo messaggio e Neil, che per la sua passione era pronto a pagare il prezzo piu' alto. Nella vita di ognuno di noi il cambiamento e la metamorfosi giocano un ruolo importante. Basta solo trovare il Capitano giusto ...



Forrest Gump

Nie wiem sama czy bardziej kocham ten film za całą jego poezję i tysiące symboli które zawiera, czy ze względu na przepiękną ścieżkę dźwiękową. Wszystkie utwory znam na pamięć. Przepiękna historia o życiu, prawdzie, odwadze, pokorze i szczęściu. Warto wszystko robić po swojemu i mieć dystans do siebie oraz otaczającego nas świata. Zupełnie jak Forrest, zawsze gdy widzę piórko unoszące się ku niebu, wiem że ktoś z góry daje mi znaki ...

Non so se amo questo film per tutta la poesia che ha dentro, i mille simboli che contiene o la bellissima musica. So a memoria tutte le canzoni del film. Bellissima storia sulla vita, la verita', il corragio, l'umilta' e la felicita'. Vale la pena fare tutto a modo nostro e avere distanza per se stessi e il mondo che ci circonda. Proprio come Forrest, quando vedo una piuma bianca che vola verso il cielo, so che qualcuno da lassu' mi sta inviando un segno ...



Sweet November

Sara jest chora i umiera. Ma jedną zasadę w życiu: nie być dłużej z facetem niż trzydzieści dni. Zakochuje się w listopadzie, który będzie ostatnim miesiącem jej życia. Ta dumna i samodzielna kobieta nie chce aby ktoś widział gdy cierpi, z życia pragnie tego co najlepsze, szczęścia, które znajduje podczas spacerów z psem na plaży, w zatłoczonym tramwaju, wszędzie tam gdzie tętni życie. Uwielbiam jej przyjaciół gejów, który w razie potrzeby wsadzają do wanny jej umęczone ciało. Miłość ma wiele odcieni, ale czy istnieje tak naprawdę miłość na zawsze ?

Sara e' malata e sta morendo. Ha una regola sola nella vita: non stare con un uomo piu' di trenta giorni. Si innamora a novembre che sara' l'ultimo mese della sua vita. Questa donna orgogliosa e indipendente non vuole che qualcuno la veda sofferente. Dalla vita desidera prendere tutto il meglio, tutta la felicita' che trova ovunque dove pulsa la vita: sulla spiaggia mentre passeggia con il cane, nel tram pieno di gente. Mi piacciono pure i suoi amici gay che mettono il suo corpo stanco e sofferente nella vasca, quando ce n'e' bisogno. L'amore ha tanti colori, ma esiste davvero l'amore per sempre?


Steel Magnolias

Jeśli jesteście przed okresem albo macie skoki hormonalne i chcecie w jednej minucie się pośmiać, a w drugiej popłakać, koniecznie obejrzyjcie "Stalowe Magnolie". Wspaniały, śmieszny i mądry film z Julią Roberts, Dolly Parton ("Nie istnieje coś takiego jak naturalne piękno") o prawdziwe silnych i niepokonanych kobietach. Moim zdaniem to najlepszy film dla i o kobietach w ogóle!:)

Se siete prima del ciclo, o avete gli ormoni a mille e volete ridere da morire per un minuto, e piangere per il resto del tempo, dovete vedere "Steel Magnolias". Meraviglioso, buffo e saggio film con Julia Roberts, Dolly Parton ("Non esiste qualcosa che si chiama bellezza naturale") delle donne davvero forti e invincibili. Secondo me e' un film sulle donne e per le donne senza precedenti!:)




Anna Karenina

Pamiętam doskonale wszystkie zajęcia z literatury na studiach, bardzo je lubiłam. Niestety pewnego poranka pojawiła się pani z zastępstwa (na szczęście tylko raz) i zajęcia z Tołstoja rozpoczęła mówiąc: "Nie wiem jak wy, ale dla mnie Anna Karenina była idiotką". Może chciała być sympatyczna, może wyluzowana. Gdy usłyszałam okrzyki z pierwszych rzędów "To prawda!", wstałam i opuściłam salę. Miało to swoje następstwa bo nieobecność musiałam zaliczyć, ale była to dla mnie czysta przyjemność bo bardzo kocham Annę Kareninę i nie uważam, aby była idiotką. To odważna, miotana przez swoje namiętności kobieta. Moją ulubioną wersją filmową Anny Kareniny jest ta z Sophie Marceau i nie przyjmuję do świadomości żadnej innej:). Mieszkam niedaleko stacji z pociągami, które odjeżdżają do Florencji. Za każdym razem gdy tam jestem, albo na jakimkolwiek dworcu kolejowym widzę Annę ...

Mi ricordo perfettamente tutte le lezioni di letteratura della mia l'Universita', mi piacevano tanto. Purtroppo una mattina e' apparsa un'insegnante di sostegno (per fortuna solo per una volta) e ha iniziato la lezione su Tolstoj dicendo: "Non so per voi, ma per me Anna Karenina era una cretina". Forse voleva essere simpatica o cool. Quando ho sentito le conferme della prima fila "E' vero!" ho lasciato l'aula. La mia azione aveva conseguenze e la mia assenza la dovevo recuperare, ma per me e' stato solo un piacere perche' amo tanto Anna Karenina. E' una donna coraggiosa dentro un uragano di emozioni. La mia versione preferita di Karenina e' quella con Sophie Marceau e non riesco a vedere nessun'altra :). Abito vicino alla fermata dei treni che partono per Firenze. Ogni volta che sono la', o in qualsiasi altra stazione ferroviaria, vedo Anna ...



About the boy

Bywam kotem, jak Hugh Grant. Mam prawie 35 lat, nie mam męża, ani dzieci. Może moje dni nie są podzielone na jednostki;) jak u bohatera "Był sobie chłopiec" , ale czasami odnajduję się w życiu wygodnego singla i nie widzę w tym nic złego. Nie jesteśmy ludźmi bez serca, wręcz przeciwnie. W uporządkowanym życiu Willa pojawia się chłopak, który zmusza go do zmiany swoich przyzwyczajeń, ucząc go w ten sposób ... miłości. Tak, miłość czasem sama zapuka do twoich drzwi! Dosłownie. A gdy nie będziesz chciał otworzyć, rozwali domofon ... :)

A volte sono un gatto proprio come Hugh Grant. Ho quasi 35 anni, non ho marito, ne' bambini. Forse le mie giornate non sono divise nelle "unicita'";), come nella vita del protagonista di "About the boy", ma spesso mi ritrovo nella vita comoda di un single e non vedo niente di male in questo. Non siamo  gente senza cuore, al contrario. Nella vita ordinata di Will appare un ragazzino, che lo costringe a cambiare abitudini, insegnandogli cosi ... l'amore. Si, a volte l'amore bussa alla tua porta! Letteralmente. E se non vorrai aprire, rovinera' il citofono ... :)




Lucy

Używamy około 3 procent naszego mózgu, co by było gdybyśmy używali go w 100? Gdy oglądam Lucy, film sience fiction ze Scarlett Johanson, moje dwa chomiczki w mózgu przeskakują się nawzajem i biegną w przestrzeń ... Uwielbiam filmy, które zmuszają mnie do wysiłku umysłowego. Każda z nas jest jak Lucy. Wiecie jaki jest sekret? Nie słuchajcie, gdy ktoś Wam mówi, że czegoś nie możecie zrobić, nawet jeśli jest to lekarz ...

Usiamo circa il 3% del nostro cervello, cosa sarebbe se riuscissimo a usarlo al 100%? Quando guardo Lucy, un film di fantascienza, i due cricetini dentro la mia testa saltano uno addosso all'altro e corrono nello spazio ... Adoro i film che mi costringono a sforzare la mente. Ognuna di noi e' come Lucy. Sapete qual e' il segreto? Non ascoltate mai quando uno Vi dice che qualcosa non lo potete fare, perfino se si tratta di un dottore ...


Koty, zostawiam Was z Hugh Grantem i jego gitarą:
"Oooo... lalalaa"...
Gatti, Vi lascio con Hugh Grant e la sua chitarra:
"Ooo ... lalala" ...

3 comments:

  1. O jak miło,że ktoś przypomniał moje ulubione filmy:)Wszystkie oprócz ostatniego oglądałam po kilka razy. Są super i myślę,że z wielką przyjemnością będę do nich wracać. Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super! Lucy też polecam, jeśli oglądałaś te filmy o których pisałam, myślę że ten sience fiction też przypadnie Ci do gustu! pozdr:)

      Delete
  2. Wymienione filmy mogę oglądać na okrągło szczególnie Był sobie... i Stalowe... Lucy też nie kojarzę , ale obejrzę.Pozdrawiam

    ReplyDelete