small ikea shopping ;)

29.3.17 PMC 2 Comments


Za siedmioma górami i trzema rzekami, na magicznych toskańskich wzgórzach, o świcie zamyślone niewiasty, wychodzą ze swoich toskańskich domów i przygotowują śniadanie na olbrzymich dębowych stołach, nucąc przy tym włoskie melodie ... Nuuuu ... Mamy 2017 rok, w Toskanii za siedmioma górami i rzekami skoro świt otwiera Ikea, gdzie przynajmniej połowa mojego miasteczka na śniadanie zajada szwedzkie pulpety!;) Poważnie mówiąc, wyznam Wam, że mam jasne meble z Ikei, których mi zazdroszczą moje włoskie znajome. Zwykle w domach tutaj jest ... ciemno. Bo większość Włochów ma ręcznie robione, ciężkie i staromodne, brązowe meble i komody. Mieszkania, a nawet domy wydają się być dużo mniejsze i smutniejsze. Z rozbawieniem słucham komplementy, że "Paulina ma ładny wystrój w amerykańskim stylu";). Paulina ma meble z Ikei bo są funkcjonalne, tanie i ładne! Wybrałam się dziś do Ikei po zasłony i ... wróciłam z keczupem! Serio. Ale w oko wpadło mi jeszcze kilka innych perełek;)

In un posto mistico dietro sette montagne e tre fiumi, sulle magiche colline toscane, appena si alza il sole, si alzano anche bellissime e innocenti donne, le fate di casa e cantando delle melodie italiane preparando la colazione per la loro numerosa famiglia su grandi tavoli fatti di legno pregiato e raro ... nuuu ... Siamo nel 2017, appena si alza il sole sulle colline toscane apre Ikea, dove la meta' dei miei vicini a colazione mangia polpettine svedesi!;) Ma seriamente, Vi confesso che ho mobili bianchi di Ikea che mi invidiano le mie amiche italiane, perche' spesso qui nelle case e' ... buio. La grande parte degli Italiani ha mobili fatti a mano, ma pesanti e scuri di vecchio tipo. Appartamenti e case sembrano piu' piccoli e piu' tristi di quel che sono in realta'. Mi fa ridere sentire dalle mie amiche italiane, che "Paulina ha un arredamento di appartamento carino, in stile americano!";). Paulina ha mobili di Ikea, perche' sono funzionali, economici e carini!;) Sono andata oggi a Ikea per scegliere le tende ... e sono tornata con il ketchup! Davvero. Ma nell'occhio mi sono cascate anche altre perline;)

Tak wygląda człowiek miotany przez radość i przerażenie jednocześnie. O 9 rano było już 26C, to dość sporo jak na MARZEC.

Ecco una donna sul viso della quale si puo' leggere insieme due emozioni: gioia e paura allo stesso tempo;). Alle 9 di mattina erano gia' 26C ed e' tanto pensando che siamo ancora a ... MARZO.


Smell the sea and feel the sky.

Świeży zapach do naszego salonu, w postaci morskich drobiazgów. Są muszelki, siatki, drewienka, kamienie, a nawet rozgwiazdy. Wszystko ślicznie pachnie i wygląda:).

Il profumo fresco per il nostro salotto nelle forme di tesori di mare. Ci sono conchiglie, legno, pietre e perfino stelle di mare. Tutto profumatissimo e carino:).

Swedish Cup

Nie ma wyjścia do Ikea bez kubka:). Teraz jest to linia z granatowymi kwiatami. Kubek jest też nieco szerszy i większy od zwykłych kubków. Magiczny;) Zakochałam się od pierwszego wejrzenia.

Non si puo' uscire dall'Ikea senza una tazza!:) Adesso c'e' una linea bianca con i fiori blu. Questa tazza e' anche un po' piu' larga delle tazze normali. Magica e unica;). Mi sono innamorata a prima vista.

Teddy that it's just like me;)

Miś, który wygląda jak ja. Nosi paseczki, ma duże serce i w wolnym czasie pływa w filiżance na herbatę ...  
Orsetto che sembra essere me. Porta maglie a strisce blu, ha un grande cuore e nel tempo libero nuota nelle tazze per il the' ...

Hot tea time in cold places.

Ostatnio nie mogę się obejść bez termosu ... starość nie radość;). Ten jest raczej niewielki, ale mieści spokojnie dwa duże kubki dowolnego gorącego naparu;).

Ultimamente non posso fare a meno del ... thermos, mannaggia questa vecchiaia;). Questo e' piuttosto piccolo, ma contiene tranquillamente due grandi tazze della nostra bevanda calda preferita;).

Why do fruits smell so good?

Kolejny must have z Ikei czyli aromatyczna świeczka, wybrałam delikatną i świeżą brzoskwinię. Również aromatyczne patyczki miały spore wzięcie. Można było wybierać spośród setek kolorów i zapachów. Wybrałam naturalne drewno ... pachnące rześkim powietrzem:).

Un altro must have da Ikea: candela aromatica. Ho scelto una pesca delicata e fresca. Anche i bastoncini aromatici erano molto desiderati dalle signore. Si poteva scegliere fra centinaia di colori e profumi. Alla fine ho scelto il legno naturale che profuma di ... aria fresca:).

A Jar Of Lingonberry

Na śniadanie jestem  w stanie zjeść tylko jednego tosta z konfiturą. Od jutra będą to szwedzkie borówki!:) 
L'unica cosa che riesco a mangiare per colazione e' un tost con la confettura. Da domani saranno i mirtilli svedesi!:)

Emm ...

Nie mogę opuścić Ikei bez batonika Daim, a teraz wypuścili czekoladowe pastylki Daim w dwupaku. Czekoladę chciał narzeczony, cynamonowe rogaliki były w promocji, a keczup to mój ulubiony sos od kiedy mam sześć lat. Jestem usprawiedliwiona!;)

Non posso uscire dall'Ikea senza un cioccolatino Daim, e adesso ci sono le pastigile Daim con un pacchetto in omaggio!:) La cioccolata la voleva il mio fidanzato, i croissant alla cannella erano in offerta, e il ketchup e' la mia salsa preferita da quando ho sei anni. Sono giustificata!;)

Dbajcie o swoje domy tak, jak dbacie o samych siebie. Po swojemu!:)
Prendete cura delle Vostre tane, come prendete cura di Voi stessi. Nel Vostro unico stile!:)

PS.Zasłon nie kupiłam bo wszystkie były za ciemne.
PS. Le tende non le ho prese. Erano tutte troppo scure.
;)

2 comments:

  1. Też lubię meble z IKEI.Są proste, nieudziwnione i zawsze na czasie. Jeśli nie chodzę za strzałkami to zawsze ginę w tym sklepie i nic nie mogę znaleźć. Nieraz się udaje :) i ostatnio kupiłam profilowaną poduchę i stołek do kuchni. Małe rzeczy a cieszą. Kubki też mi się podobają, ale już mam tyle,że sklep mogę otworzyć a staram się minimalizować i nie kupuję zbędnych rzeczy.Pozdrawiam.Keczup to podstawa:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To prawda, że w Ikei można się zagubić ... ;) Widziałam też poduchy, jedną nawet w kształcie gitary, ale mam niestety już milion poduch i nie zmieściłaby się nigdzie! Keczup, mimo że z Ikei jest bardzo dobry, polecam;) pozdr

      Delete