Nigellissima

20.10.13 PMC 15 Comments


Wreszcie ją mam ...
Minęłam Stary Zegar w centrum mojego miasteczka ...


i znalazłam się na uliczce, w której znajduje się niewielka lokalna księgarnia ...


Ponad miesiąc temu zamówiłam przepiękną książkę kucharską Nigelli Lawson "Nigellissima", z przepisami inspirowanymi Italią ...


Nigella Lawson to kobieta wspaniała, obecnie mieszkająca w Londynie, ma korzenie włoskie, kochana przez kobiety na całym świecie nie tylko za świetne przepisy, które są zawsze dobre i zawsze wychodzą, ale też za bycie silną i fascynującą kobietą. Wybrana kilkukrotnie "Najseksowniejszą Kobietą Anglii", Nigella w wywiadach opowiada o jej trudnym relacjonowaniu się z jedzeniem w wieku młodzieńczym. Chorowała na bulimię i anoreksję. Kuchnia jej mamy, nie była dla niej żadną inspiracją, bo "mama gotowała źle", Nigella odrodziła się jak Feniks z popiołów, a ze swojej słabości uczyniła atut i jest najpopularniejszą Kucharką na świecie.

Kocham Nigellę za jej talent i charyzmę.
Dzięki Niej zrozumiałam, że gotowanie może stać się czynnością bardzo przyjemną i relaksującą ...

Na rynku istnieje kilkadziesiąt książek z przepisami od Nigelli, ja wybrałam "Nigellissima", przepisy inspirowane kuchnią włoską. Nigella często przebywała w Toskanii (Florencja), utożsamia się z "włoską filozofią gotowania" i zebrała swoje najlepsze przepisy w pięknie wydanej książce ...


W rozdziałach: 

PASTA
MIĘSO, RYBY, OWOCE MORZA, OŚMIORNICA
WARZYWA
SŁODYCZE
BOŻE NARODZENIE INSPIROWANE ITALIĄ
 

  znajdziemy przepisy na makaron ...








mięsa, ryby i owoce morza  ...







warzywa ...






desery i słodycze ...








i tradycyjne dania włoskie ...




Nigella Lawson.
Ti amo.


 :)

PS. Ostatnie oblicze Nigelli ...
 This is a man's world?


15 comments:

  1. Love Nigella's simple style of cooking :) Have fun :)

    http://golovelife.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank U dear:) Nigella is one of many English Women that I adore (after Audrey Hepburn, Lady Di, Virginia Woolf) ... I love her "cooking philosophy", always after watching' her show I get hungry, then I am going to the kitchen and preparing something nice to eat and it always works!

      Delete
    2. och, "Pani Dalloway" to jedna z moich ulubionych książek!

      Delete
    3. polecam obejrzenie filmu "Godziny", tam Virginia jest boska ...

      Delete
  2. Uwielbiam różnego rodzaju makarony ;) Będę musiała się zaopatrzyć w tą książkę :)

    ReplyDelete
  3. Próbowałaś coś upichcić z jej przepisów? Kocham makarony normalnie ślina mi cieknie ;p;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo często:) Zawsze wychodzą i smakują:) (głównie kurczaka i makarony), postaram się gotować z Nigelli częściej i publikować na blogu, pozdr

      Delete
  4. Uwielbiam ją! Pamiętam, jak którejś zimy wyjechałam z tatą na narty i na stok jeździliśmy dopiero wieczorem, żeby ominąć falę rodzin z dziećmi na wyciągach i trasach, więc dnie spędzaliśmy albo w knajpach, albo na zakupach, albo na spacerach. ale ponieważ takie rzeczy szybko mnie nudzą, często wolałam zostać z książką w hotelu. a książkę szybko zastąpił telewizor a w nim... Nigella! wtedy są odkryłam i zakochałam się w niej od pierwszego wejrzenia :) Pamiętam pierwszy przepis, jaki prezentowała - tort Pavlovej. absolutne cudo. Nigelli wychodzi wszystko - i to z absolutną gracją, lekkością, seksapilem. jest niesamowita.

    koniecznie testuj jej przepisy i zamieszczaj tutaj swoje dzieła :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Książkę zastąpił telewizor?!:))) No wiesz?:) Ale z Nigellą to rozumiem;) Widziałam tort Pavlovej, chłonęłam oczami, ale aż tak zdolna to nie jestem niestety ... pozdrawiam

      Delete
  5. To kiedy gotujesz pierwszy przepis z książki ? :D

    ReplyDelete
  6. ze zdjęć już widać że przepisy pyszne :) czekam aż coś wypróbujesz

    ReplyDelete
  7. po pierwsze! nie mubie Cie Paula, bo przytylam, i mam sie odchudzac, a ty ciagle o jedzeniu!!! ;)
    po drugie: francuzzi Nigelli absolutnie nie znaja i interesuje jich tylko wlasny francuski czubek nosapo trzecie: ja ja znm z tvnstyle
    po czwarte: uwielbiam!!!!!
    po piate; nicole kidman w "the hours" jest po prostu rewelacyjna!!!
    Dobranoc! :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kochana, Ty swoje lata chudości już przeżyłaś i wystarczy;), ja o jedzeniu ciągle bo tu wszyscy i zawsze o jedzeniu ... Pan w księgarni powiedział, że "Ona za tłusto gotuje", jak widać nie wszyscy Włosi ją kochają;), po piąte:każda kobita powinna przynajmniej raz w życiu obejrzeć "Godziny"!:)

      Delete