Zucca

15.10.13 PMC 11 Comments

czyli dynia ...
Zapraszam do przygotowania makaronu z kremowym sosem z dyni, z boczkiem i rozmarynem ...


Składniki:
kawałek dyni
wino białe lub czerwone
gałązki rozmarynu
60 gr. wędzonego boczku
sól, pieprz
krótki makaron
parmezan lub pecorino


Przygotowanie:
Kroimy w kawałeczki dynię i gałązkę rozmarynu (rozmaryn możemy pociąć nożyczkami kuchennymi) ...


Na rozgrzaną patelnię wrzucamy boczek pokrojony w kawałki, po chwili dodajemy rozmaryn ...


Po 3 minutach wrzucamy dynię w kawałeczkach ...


Dolewamy odrobinę czerwonego lub białego wina i dusimy przez 10 minut, (możemy dolać też szklankę wody) dodajemy  odrobinę soli i pieprzu ...


Po wyparowaniu wina blendujemy całość na krem ...



 Podajemy z krótkim makaronem, posypując startym parmezanem lub pecorino ...


A na deser ciasteczka kakaowe w kształcie dyni w "pomarańczowej" czekoladzie ...


Październik to dynia i ... różowe kapelusze ...


:)


11 comments:

  1. Ale masz śliczny kapelusik ;) Ten czas pory roku uwielbiam, właśnie przez to że jest dynia ;)
    Nawet jedną udało nam się wyhodować.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gratulacje!Ciekawe czy będzie zjedzona czy powycinana na Halloween?:)

      Delete
  2. Replies
    1. Dzięki, niestety nie dotrzymały do Halloween:)

      Delete
  3. kochana skad amsz ten cudowny kapelsuik, piekny :) a zupka mniam zjadlabym :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kapelusik na rynku nabyłam:)To nie zupa, tylko makaron z sosem:)pozdr

      Delete
  4. Kochanaaaaa.... jak mnie tutaj dawno u Ciebie nie było.... baaaaaa!!!! W ogóle mnie w sieci nie było! :P Przepadłam jak śliwka w kompot i tyle :/
    Nie zdążyłam Ci nawet podziękować za cudowne prezenty jakie od Ciebie dostałam! Dziękuję Kochana .... i nawet ie wiesz jak mi głupio że tak to wszystko wyszło :(
    Widzę że Ty nie próżnujesz i działasz :) makaron z dynią??? ....hmmmm..... muszę wypróbować :D Twoje zdjęcie .... piękne! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. O Boże, myślałam że nie żyjesz ...a potem zadałam sobie pytanie:nawet nikt mnie o tym nie powiadomi! Całe szczęście powróciłaś: uśmiechnięta, piękna z najpiękniejszym Francesco na świecie!:) Nie ma za co dziękować, to drobiazgi były.Coś tam działam ...;) Idę do Ciebie.

      Delete
  5. Wyglada swietnie, nigdy bym na to nie wpadła. Na pewno spróbuje ;)))

    ReplyDelete