Obraz

28.9.14 PMC 4 Comments


 Kupiłam sobie wymarzony obraz ...
Mi sono comprata un quadro che sognavo ... 
" La ragazza con l'orecchino di perla"... 




Dziewczyna z perłą albo Dziewczyna w perłowych kolczykach. Obraz autorstwa holenderskiego malarza Jana Vermeera, uznawany za jeden z najwybitniejszych przykładów XVII-wiecznego malarstwa. Znajduje się obecnie w muzeum Mauritshuis w Hadze, bywa często nazywany Mona Lisą północy lub Holenderską Mona Lisą. Bardzo podobała mi się również książka oraz film ze Scarlett Johansson "Dziewczyna z perłą"...

La Ragazza col turbante o Ragazza con l'orecchino di perla è un dipinto a olio su tela di Jan Vermeer, databile al 1665-1666 circa e conservato nella Mauritshuis dell'Aia. Si tratta di uno dei dipinti più noti dell'artista, anche grazie a un romanzo e un film del 2003 di cui è stato oggetto.Mi piacono tanto anche il libro e il film con Scarlett Johansson "Ragazza con la perla" ...



Dziewczyna z perłą, dziewczyna z sekretem ...
Rgazza con la perla, ragazza con un segreto ...



:)

4 comments:

  1. Uwielbiam ten obraz, film też. Ma taki magiczny nastrój.. :) Zazdroszczę zakupu, oczywiście w pozytywnym sensie. :) Pozdrowienia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wiem, że w pozytywnym sensie, dziękuję:)Obraz spodobał mi się w sklepowej witrynie, potem ktoś mi go sprzątnął sprzed nosa, więc był malowany ponownie, specjalnie na moje zamówienie:) To dość niewielki format, na większy będę musiała jeszcze poczekać ... dziękuję za komentarz, pozdrawiam

      Delete