Iris Apfel for Elle Italia

16.6.16 PMC 0 Comments


Nie pamiętam kiedy ostatnio kupiłam sobie ubranie.Większość ciuchów w mojej szafie pochodzi z bazarków lub second handów.Mam też niewiele butów, praktycznie przez ponad pół roku noszę te same szare snickersy. Uwielbiam za to akcesoria. Mam sporo torebek, kilka kapeluszy, ostatnio doceniam biżuterię.Wszystkie moje dodatki znajduję na targach,aukcjach internetowych lub sklepikach vintage za kilka euro.Sprawia mi dużo frajdy szukanie skarbów i polowanie na nie, niż ich zakup w jakimś modnym butiku.Myślę,że za pomocą dodatków,z jednej sukienki można wyczarować wiele stylizacji (mistrzynią w tym jest Księżniczka Kate). Moja prababcia i babcia zawsze wyglądały świetnie, choć nie miały ogromnej szafy: zmieniały tylko torebki,kapelusze i biżuterię, ale zawsze były eleganckie. W czerwcowym numerze Elle Italia, krótka rozmowa z dziewięćdziesięcioletnią Apfel Iris, nowojorską ikoną mody ...

Non mi ricordo quando ultimamente mi sono comprata un vestito. Tutti gli altri vestiti che possiedo provengono dai mercatini e vintage shops.Ho anche poche scarpe.Praticamente per piu' di sei mesi durante l'anno porto le stesse snickers. Adoro invece gli accessori. Ho parecchie borse, cappelli, ultimamente apprezzo anche la bigiotteria. Tutti i miei accessori li trovo nei mercatini, nelle aste nel web, nei negozietti vintage e li pago pochi euro. Mi da piu' gioia cercare e trovare i tesori ai mercatini, che andare nelle boutique esclusive. Penso che con degli accessori, con lo stesso vestito si possono creare tanti tipi di outfits diversi (la maestra di questo e' la Principessa Kate). La mia nonna e bisnonna erano sempre belle, nonostante il loro armadio fosse piccolo. Cambiavano solo cappelli, borse e la bigiotteria. Nell' ultimo numero di Elle Italia la breve intervista con Apfel Iris, una icona della moda newyorkese ...

Znakiem rozpoznawczym Apfel Iris są olbrzymie okulary, widoczna biżuteria, zdecydowane kolory oraz mix stylów. Unikatowa i jedyna w swym rodzaju.Ekscentryczna i stylowa.

Il segno caratteristicco di Apfel Iris, sono degli occhiali enormi, una bigiotteria appariscente, colori decisi e un mix di stili. Unica nel suo genere. Eccentrica e stilosa.

- Lepiej inwestować w akcesoria czy ubrania?
Akcesoria.Żyłam w ciężkich czasach: mieliśmy niewiele, trzeba było być uważnym.Moja matka, zawsze mówiła, że z małej czarnej połączonej z odpowiednimi dodatkami, można było wyczarować setki różnych stylizacji.Dokonywała prawdziwych cudów za pomocą jednej apaszki.I miała rację. Możesz rano iść do biura, potem wyjść na kolację oraz na elegancki wieczór posiadając to samo ubranie, zmieniając jedynie akcesoria. Biżuteria posiada zaskakującą moc transformacji.

- E'meglio investire in abiti o accessori?
Accessori.Io sono una figlia della Grande Depressione:avevamo poco,bisognava stare attenti.Mia madre diceva sempre che con un abitino nero e gli accessori giusti, potevi creare centinaia di mises diverse.Compiva autentici miracoli con un semplice foulard.E aveva ragione.Puoi andare in ufficio e poi uscire a cena e persino andare a una serata di gala con gli stessi abiti, cambiando semplicemente gli accessori.I gioielli possiedono uno straordinario potere di trasformazione.

- Jest Pani maniaczką okularów ...
Fascynują mnie od kiedy byłam dzieckiem. Zaczęłam je kupować na bazarkach gdy byłam małą dziewczynką, nie wiedziałam wtedy co z nimi zrobię. Czasem je przymierzałam i nosiłam tylko przez kilka godzin dla zabawy. W pewnym momencie mój wzrok zaczął się pogarszać, więc postanowiłam założyć okulary, które byłyby widoczne.Kiedy pytają mnie dlaczego moje okulary są takie olbrzymie, odpowiadam: "Aby Cię lepiej widzieć skarbeczku!". Niechcący stały się moim znakiem rozpoznawczym.

- Lei ha anche la mania degli occhiali ...

Mi affascinano fin da quando ero bambina.Ho cominciato a comprarli da ragazzina nei mercatini, senza sapere bene che cosa ne avrei fatto.A volte li provavo, e mi capitava di indossarli per qualche ora, giusto per divertirmi.Ad un certo punto la mia vista ha iniziato a peggiorare e ho deciso di mettere degli occhiali che si notassero.Quando mi chiedono perche'i miei occhiali sono cosi grandi, rispondo: "E' per vederti meglio tesoro!".Senza volerlo, sono diventati la mia firma.
 

  
- Styl jakich kobiet podziwia Pani najbardziej?
Wiele z nich uważa, że posiada swój styl, ale spróbujcie pochodzić po ulicach Nowego Jorku zimą,będziesz miał wrażenie, że jesteś otoczony gromadą klonów. Wszystkie - naprawdę wszystkie - noszą czarne kozaki, czarne rajstopy, czarny kapelusz i czarną kurtkę ze skóry.Rzadko widzi się coś brązowego. Robią to dlatego, aby czuć się zaakceptowane? Czuć się częścią grupy? A może boją się zrobić jakiś błąd?Nie wiem, co powiedzieć, jaka nuda! Życie samo w sobie jest szare, dlaczego nosić coś, co noszą wszyscy?
 
- Di quali donne apprezza lo stile?

Molte sostengono di avere uno stile personale, ma provate a girare per le strade di NY in inverno, e avrete l'impressione di essere circondati da tanti cloni.Tutte le ragazze - proprio tuttte - portano stivali neri, collant neri, un cappello nero e un giubbottino di pelle nera.E'rarissimo vedere anche solo qualcosa di marrone.Lo fanno perche' vogliono sentirsi accettate?Fare parte di un gruppo?O forse hanno paura di commettere un errore?Non so cosa rispondere, ma che noia!La vita e'gia'grigia, perche' indossare quello che indossano tutti gli altri?
 
Droga Apfel, na dzisiejszą okazję założyłam:brązowy,jedwabny szalik D&G, bransoletę Chanel,naszyjnik od Tiffany,kolczyki z Macys NY, okulary Gucci (lata90') oraz pierścionek z perłą: zaręczynowy.
Czy jest OK?;)

Cara Apfel, per l'occasione di oggi ho messo: una sciarpa marrone di seta D&G,un braccialetto Chanel, una collana di Tiffany, orecchini di Macys da NY, occhiali Gucci (anni 90'), e un anello con la perla: di fidanzamento.
Va bene? ;)

Miejcie odwagę być sobą i nigdy nie dajcie sobie wmówić jaki powinien być Wasz styl, bo ten już macie, we własnym DNA ...

Abbiate il coraggio di essere Voi stessi e non Vi fate ingannare  su quale dovrebbe essere il Vostro sile, perche' quello gia' lo avete, nel Vostro DNA ...

0 comments commenti: