The Metropolitan Museum of Art Silk Foulard

19.9.17 PMC 2 Comments


Ho questa fortuna che riesco a fare amicizia con gli uomini. Uno di loro, che mi chiamava (non so perche') Maria, sosteneva che io "vedo piu' degli altri". Penso che lo dicesse per scherzo, anche se devo dire che forse qualcosa di vero c'era nella sua opinione. Spesso mi capita di notare qualcosa di carino, la' dove tanti non vedono nulla. Per esempio come nel mio preferito negozietto vintage:). Ho trovato una bellissima sciarpa di seta, che e' arrivata qui dal Metropolitan Museum of Art di New York. E' una sciarpa con la riproduzione del ritratto del pittore francese Jean Auguste Dominique Ingre ...

Mam to szczęście, że potrafię przyjaźnić się z mężczyznami. Jeden z nich, który wołał na mnie nie wiem czemu "Maria", uważał że "widzę więcej niż inni". Myślę, że robił sobie ze mnie jaja, chociaż chyba coś w tym jest. Często zdarza mi się zauważyć coś ładnego, tam gdzie inni widzą niewiele. Jak na przykład w moim ulubionym sklepiku vintage:). Znalazłam przepięknym szalik z jedwabiu, który dotarł tutaj aż, z Muzeum Sztuki w Nowym Jorku. Jest to reprodukcja szalu kobiety, z portretu autorstwa francuskiego malarza Jean Auguste Dominique Ingre ...

La signora dal quadro e' Madame Jacques Louis Leblanc, che il pittore ha incontrato nel 1820 a Firenze. Aspettava un invito dalla sorella di Napoleone, Paulina Bonaparte. Paulina era "pigra e vanitosa, si interessava soprattutto di soldi e di sesso. Era pero' molto dedicata alla famiglia, e mostrava un grandissimo coraggio quando uno dei suoi famigliari era in pericolo". Se un giorno trovero' qualcosa con Paulina Bonaparte, lo prendero' perche' mi piace questa "Principessa Pestiferina" ... ;)

Pani z obrazu to Madame Jacques Louis Leblanc, którą malarz spotkał w 1820 roku, we Florencji. Oczekiwała wtedy, zaproszenia na dwór siostry Napoleona, Pauliny Bonaparte. Paulina była "leniwa, próżna i interesowała się głównie pieniędzmi i seksem. Była jednak też oddana swej rodzinie i potrafiła wykazać się ogromną odwagą, kiedy ktoś z najbliższych jej ludzi znajdował się w niebezpieczeństwie". Jak kiedyś znajdę coś z Pauliną Bonaparte, na pewno chwycę, ponieważ spodobała mi się ta "Niegrzeczna Księżniczka" ...;)


Tornando al ritratto, tanti critici hanno detto che il quadro non e' "ideale", perche' Madame Leblanc ha le mani in una posa poco naturale, sembrano non sue, come se fossero attaccate al resto del corpo. A me personalmente il ritratto piace, proprio perche' non e' ideale:).

Wracając do portretu, wielu krytyków stwierdziło, że obraz jest "niedobry", ponieważ pani Leblanc ma ręce w nienaturalnej pozie, wydają się być jakby nie jej, jakby doczepione do reszty ciała. Mi osobiście portret bardzo się podoba i uważam, że "nieidealny" jest właśnie piękny:).



Buon pomeriggio Gatti e occhio alla bellezza che Vi circonda!:)
Miłego popołudnia Koty i miejcie oko na otaczające Was piękno!:)

2 comments:

  1. Szal bardzo interesujący, a opowieść z nim związana niezwykła i bardzo mi się spodobała. Pozdrawiam

    ReplyDelete