Tiramisu

9.4.13 PMC 26 Comments

Tym razem przygotowujemy tiramisu z wiśniami. Wiśnie świetnie komponują się ze słodką, kremową masą oraz z biszkoptami.

Składniki:
 długie biszkopty (paczka)
serek mascarpone (50gr)
5żółtek
5czubatych łyżek cukru
wiśnie (mogą być z kompotu lub mrożone, ważne aby nie miały pestek)
3 szklanki wystudzonej kawy (moka lub inna)
pół szklanki słodkiego wina
gorzkie kakao



1.Ucieramy żółtka z cukrem przez 10 minut, z żółtej masy powinna powstać biała.



2.Dodajemy serek mascarpone, miksujemy całość 3 minuty do momentu otrzymania gładkiej masy.



3.Do kawy wlewamy słodkie wino, mieszamy.



4.Maczamy biszkopty przez 2 sekundy w kawie, układamy na spodzie naczynia.Potem nakładamy warstwę kremu, warstwę wiśni. Ponownie biszkopty, krem.




5.Ważne, aby zakończyć przekładanie tiramisu warstwą kremu. Posypujemy przez sitko gorzkim kakao.


6.Tiramisu jest gotowe, wstawiamy je do lodówki na minimum 4 godziny (najlepiej na całą noc). Smacznego!



26 comments:

  1. Mmmmm.... genialna sprawa ;)
    Jutro się będę musiała przejść po serek mascarpone ;)

    Pozdrawiam! :)

    ReplyDelete
  2. Uwielbiam! <33 Aż mnie naszła ochota :P. Jutro zrobię :D.

    Buziaki :*.

    ReplyDelete
  3. Cudo *_* Aż mi się smutno zrobiło, że nie mogę go mieć teraz przed sobą.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jutro albo zaraz zakasać rękawy, trochę pracy i ... będzie wesoło;)pozdrawiam

      Delete
  4. podoba mi się taka wersja!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Równie dobra jest z plastrami bananów na wierzchu (przed położeniem trzeba na nie wycisnąć trochę cytryny wtedy nie ściemnieją).pozdrawiam

      Delete
  5. jejku! uwielbiam tiramisu, a takie z prawdziwych włoskich produktów to jest niebo w gębie! <33
    pychotka :*
    fajnie się mieszka w toskanii? :)

    zaobserwujesz mój blog? :*

    mydreammm.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję, z polskich produktów powinno wyjść równie dobre!:) Zaobserwuję Twojego bloga, pozdrawiam:)

      Delete
  6. Ojej, brzmi przepysznie ♥

    ReplyDelete
  7. Jestem największą fanką tiramisu.. bardzo, bardzo!
    Jednak tej wyjątkowej i smacznie wyglądającej odmiany nie miałam okazji spróbować.. lecz jest to tylko kwestia dni (ha, kupienie składników).
    Wygląda prze smacznie, a ja kocham próbować nowe przepisy!
    Jesteś kuchennym magikiem?
    Chętnie pochwalę się zdjęciem mojego tiramisu jak tylko zrobię!
    No i oczywiście dodam także plastry bananów!
    Dziękuję, dziękuję!

    No i ucałuj piękne słoneczko od naszej zimnej Polski!

    PS. Mogłabyś wyłączyć weryfikację :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. PS. Słoneczko zaszło i pada deszcz ...

      Delete
  8. Dzięki za komentarz, kuchennym magikiem nie jestem:), ale lubię czasem popichcić. Czekamy na Twoje owocowe tiramisu:) pozdrawiam:) Wyłączę weryfikację.

    ReplyDelete
  9. mmmm jakie pysznosci! i jak tu dbać o dietę :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Przede wszystkim trzeba być szczęśliwym czyli czasem się rozpieścić, a na diecie będziemy kiedyś wszyscy. Po śmierci;)pozdrawiam

      Delete
  10. Jest wiele deserów, które uwielbiam, ale tiramisu bije je wszystkie na głowę. Zgadzam się z tym co piszesz o diecie. Trzeba się rozpieszczać, w granicach rozsądku, ale trzeba :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Dziękuję. Gratuluję przepięknego bloga i pozdrawiam!

      Delete
  11. Nie obraź się, ale przede wszystkim post źle mi się przeglądało bo robisz kiepskie zdjęcia (m.in. są prześwietlone na maksa), dziwię się, że nikomu to nie przeszkadza. Najwyraźniej krytykuje się tylko anonimowo a po zalogowaniu same miłe słówka się sypią :)

    Zazdroszczę miejsca zamieszkania i pozdrawiam!

    ReplyDelete
  12. :) Mam nadzieję, że przejrzałaś wszystkie posty, nie tylko ostatni:). Cały czas uczę się robić zdjęcia, jednak często moim zamierzonym efektem jest publikowanie takich, a nie innych fotek;), nawet jeśli wydają się być niedobre technicznie... Widziałam, że Twój blog jest poświęcony książkom, zapraszam Cię na post o Vittorio Messorim, (nawet wyszły mi chyba nie prześwietlone zdjęcia ;)). Zapraszam również, na bloga tylko z moją poezją: www.paulamariaclara.blog.pl. Nie wiem o co chodzi z anonimową i nie anonimową krytyką, bo pisać tu może każdy i co chce. Pozdrawiam:)

    ReplyDelete
  13. ile ciekawych rzeczy, i ile pyszności!
    obiecujący nowy blog, witam i zapraszam :)

    ReplyDelete
  14. Z nieba mi spadłaś z tym przepisem! :) Właśnie uczę się robić ciasta (zawsze miałam do tego dwie lewe ręce) i akurat znalazłam przepis na moje ulubione. Po powrocie z Estonii na pewno wypróbuję :)

    ReplyDelete
  15. ;) Dzięki, pozdrawiam, trzymam kciuki i odwiedzam Twojego bloga:)

    ReplyDelete
  16. Kocham, kocham i jeszcze raz kocham <3. Moja siostra robi podobne, a ja bym mogła jeść tonami :P. Klikniesz? http://foch4ever.blog.pl/
    Pozdrawiam, Beatrycze.

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. Ciasto wygląda pysznie..PS:Zapraszam http://warteczyniewarte.blogspot.com/

    ReplyDelete