Home Spa

13.5.15 PMC 8 Comments


W wolne popołudnia lub weekendy możemy zaserwować sobie chwilę spokoju, zadbać o siebie i odnaleźć nasze wewnętrzne ZEN, które zagubiło się gdzieś podczas pełnego obowiązków tygodnia. W domu możemy stworzyć swoje własne mini SPA, wystarczy pomyśleć o odpowiedniej atmosferze, wyciągnąć z czeluści domowych pieleszy odpowiednie kosmetyki i oddać się chwilom przyjemności.

Nelle giornate piu' libere o durante il weekend possiamo dedicarci un momento tutto nostro, curare se stesse e ritrovare il nostro ZEN, che si e' perso durante la settimana impegnativa. A casa possiamo creare la nostra SPA privata. Basta pensare prima ad una atmosfera giusta, dall'armadio in bagno mettere fuori tutti i cosmetici di cui avremo bisogno e poi rilassarci ...
 
Zapach i strój
Profumo e vestito 


Warto pomyśleć o przewiewnym, lekkim i bawełnianym stroju. Może to być lekki t-shirt i szorty lub zwiewna sukienka. Musi nam być wygodnie. Przyjemną atmosferę stworzymy dzięki odpowiednim zapachom. Ja wybrałam aromatyczną świeczkę, ale równie dobrze sprawdzą się np. delikatne kadzidełka.

E' giusto pensare ad un vestito adeguato. Mettiamo qualcosa di leggero e di cotone. Puo' essere una t-shirt e degli shorts o una tuta. Basta che siamo comode. L'atmosfera di pace la creeremo con dei profumi specifici. Io ho scelto una candela, ma andra' bene anche un incenso dal profumo delicato.

Twarz
Viso


 Dobrze wykonana maska na naszej twarzy pozwoli nam od razu poczuć się świeżo. Pamiętacie moje maski z Bottegi Verde, jedna jest oczyszczająca, druga nawilżająca. Gdy nigdzie nam się nie śpieszy możemy nałożyć jedną po drugiej. Niewielki pędzelek do oczyszczenia twarzy z Avon mam od dawna, nigdy nie miałam czasu go użyć. Dzięki niemu możemy dokładnie oczyścić i jednocześnie wymasować wszystkie mięśnie twarzy.

Una maschera per il viso fatta bene ci fara' sentire subito fresche. Ricordate le mie maschere di Bottega Verde: una e' purificante, l'altra idratante. Quando abbiamo piu' tempo possiamo metterle tutte e due, una dopo l'altra. Una piccola spazzola per il viso ci aiutera' a purificare la pelle a modino e fara' un piccolo massaggio ad ogni muscolo del nostro viso.

 
Ciało
Corpo

  
Zadbajmy o dobre nawilżenie ciała. Wyciągnijmy z łazienkowych szafek zapomniane słoje balsamów i musy do ciała. Ten ze zdjęcia to mus-mleczko do ciała o delikatnym zapachu kokosa. Na koniec spryskajmy nadgarstki przyjemną wodą toaletową.Na przykład kwiatową,może irysową?

Prendiamo cura anche del nostro corpo. Mettiamo fuori i barattoli delle creme che abbiamo gia' dimenticato. Nella foto c'e' una vellutata per il corpo profumata al cocco. Alla fine spruzziamo un po' di eau de toilette, forse una floreale, tipo iris ... 

Stopy
Piedi


 Wymoczenie stóp w ciepłej wodzie z solami to świetny sposób na rozluźnienie całego spiętego ciała. Ponieważ miałam dość noszenia ciężkich misek z wodą po mieszkaniu kupiłam w Avon (za 3 euro) dmuchaną miseczkę do stóp, którą bez problemu możemy ustawić gdzie nam się podoba nie przeciążając przy tym kręgosłupa. Na koniec wmasujemy w stopy krem. Krem ze zdjęcia to mus śliwkowy.

Mettere i piedi nell'acqua calda con dei sali e' un ottimo modo per rilassare tutto il corpo. Siccome ero stuffa di portare in tutto l'appartamento una bacinella pesante, ho acquistato una bacinella gonfiabile (Avon, 3 euro), che senza problemi posso mettere dove voglio. Per finire mettiamo la crema sui nostri piedi. Io ho scleto un pudding di prugna:).

Muzka
Musica


Nic nie wpływa lepiej na nasze zmysły jak odpowiednia muzyka.Wybierzmy coś relaksującego lub śpiewające kobiety. Składankę ze zdjęcia mam 16 lat, płytę znam na pamięć,zawiera tylko optymistyczne i spokojne piosenki, a śpiewają na niej Alicia Keys, Aretha Franklin, Eve Mende, Whitney Houston i moja ulubiona Basia Trzetrzelewska.

Non c'e' niente di meglio per la nostra anima che della buona musica.Scegliamo qualcosa rillassante e tranquillo. O forse le Dive che cantano? Questo CD ce l'ho da 16 anni e lo so a memoria. Contiene solo bellissime ballate cantate da Alicia Keys, Aretha Franklin, Eve Mendes, Whitney Houston e la mia preferita Basia Trzetrzelewska.

Dłonie
Mani


Zawsze warto mieć zadbane dłonie. Podczas naszych chwil SPA nie zapomnijmy o nich. Może to dobry  pomysł by przed ich pomalowaniem nałożyć odpowiednie odżywki i utwardzacze? Te ze zdjęcia to odżywka do paznokci Avon "Golden Strenght" oraz utwardzacz z BV. Potem pozostaje nam tylko wybrać odpowiedni kolor lakieru, niech to będzie odcień różu. Wprowadzi nas w dobry nastrój i pozwoli nam poczuć się ultrakobieco.

Vale sempre la pena avere delle mani curate. Non scordiamo di questo nel nostro Home Spa.E'il momento giusto di mettere prima dello smalto una base (per esempio di Avon "Golden Strenght") o il trattamento per le unghie fragili di BV. Dopo il nostro unico problema sara' scegliere il colore dello smalto. Scegliamo qualcosa nella tonalita' rosa. ci fara' sentire ottimiste e ultrafemminili. 


  
Teraz jesteśmy ponownie gotowe zdobywać świat i wszystko oglądać przez różowe okulary ...
Adesso siamo di nuovo pronte per conquistare il mondo e vedere tutto con gli occhiali rosa ...

  
Miłej środy:)
Buon mercoledi:)

8 comments:

  1. Ojeju, jak ja czekam na ten piątek... wtedy w końcu będę mogła się zrelaksować.
    PS: Twój blog jest jednym z najbardziej poprawiających mi humor miejsc w internecie. :)) Nie wiem czy to urok tych zdjęć, czy po prostu Twoja sympatyczna osobowość. Lubię tu zaglądać. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. !:) Bardzo dziękuję za przemiłe i motywujące słowa!! Życzę Tobie i sobie nadal pozytywnych wibracji i życzę miłego wieczoru!:)

      Delete
  2. Jakie Ty masz zawsze fajne ubrania:) Kosmetyczka jest po prostu boska, tak samo jak lakier do paznokci:)
    Mogę Ci zadać pytanie z innej beczki? Czy Ty jesteś rocznik '82?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję! Nie jestem blogerką modową, nie mam super ciuchów i nie pokazuję się w super stylizacjach, ale NIEZMIERNIE MI MIŁO, że Ci się podobają. Ostatnio mam fazę na paski i styl marynarski:)). Tak, jestem rocznik 82'a skąd to pytanie?:) pozdrawiam

      Delete
  3. Bo z tego co piszesz i co gdzieś się przewinęło na blogu tak mi się wydawało. Ja też jestem '82 i pewne rzeczy, o których pisałaś np. wspomnienia czasopisma Marie Claire przy którymś z wpisów, dały mi do myślenia, że może jesteś z tego rocznika. A co do ubrań, podobają mi się, bo to są ubrania, które można założyć i wyjść spokojnie na ulicę, bez żadnych udziwnień i bez zastanawiania się, gdzie by to można ubrać. Pozdrawiam serdecznie:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) pozdrawiam - 82' to najlepszy rocznik;)

      Delete
    2. Też tak myślę:)

      Delete