Pearls Neckle

12.4.16 PMC 0 Comments


Tym razem w perle mam zamkniętą Francescę. Do mojej mini kolekcji pereł dołączył: srebrny naszyjnik z prawdziwymi perłami, z drugiej ręki ...

Questa volta nella perla ho racchiuso Francesca. Nella mia piccola collezione di perle ho aggiunto la collana d'argento con delle perle vere, di seconda mano ...
  
Tak naprawdę jesteśmy trzy:Paula, Maria i Clara. Clarę wybrałam sobie sama,przy bierzmowaniu.To ta uśmiechnięta, kolorowa,mająca farta w życiu. Zadbana i chwytająca każdą kolorową chwilę. Clara bywa obiektem plotek, a czasem nawet zazdrości.Clara nosi bawełniane koszulki od Disneya, choć w jej wieku może już nie powinno się tego robić.Można powiedzieć, że Clara w swoim życiu skupia się tylko i wyłącznie na przyjemnych rzeczach,przez co może być uważana za powierzchowną.Mówi i śmieje się po włosku. Jest też Maria, z imieniem po prababci. Maria nosi czarny golf, jest poważna i refleksyjna. Często jest bardzo zmęczona, w kieszeni zawsze ma tabletkę przeciwbólową. Czyta poezje Plath, słucha Oldfielda i zadaje się z dużo starszymi ludźmi. Dniami i nocami czyta książki. Na plecach, Clara nosi spory bagaż doświadczeń, bywa jej ciężko, może dlatego rzadko się uśmiecha.Maria bywa podziwiana za swą wewnętrzną siłę.Mało kto zna Marię, a jeśli już tak jest, wtedy bardziej rozumie i lubi Clarę. Maria cierpi, czyta i pisze po polsku.Ma 33 lata, ale czuje się na sto.Jest też Paulina. Paula jest zdeterminowana aby Clarę i Marię połączyć w jedno. Dlatego, zwykle Paula miota się między kolorową Clarą, a czarną Marią i bezpiecznie wybiera niebieskie koszule. Paula czasem strofuje rozbrykaną Clarę, mruga okiem do Marii, bo przecież wszystko będzie dobrze ... Mówi w swoim języku: włosko-polskim-coś tam.

Jest jeden mianownik dla Pauli, Marii i Clary: wszystkie trzy noszą i lubią perły:) ...

In realta' siamo in tre: Paula, Maria e Clara.Clara l'ho scelto io, durante una messa a 18anni quando sceglievo  il mio patrono. E' quella sorridente e piena di colori con la fortuna nella vita. Clara e'curata e prende al volo ogni bellissimo momento che le dona la vita.A volte Clara e' ogetto di pettegolezzi e perfino d'invidia. Clara porta le magliette di cotone di Disney, anche se alla sua eta' potrebbe essere sbagliato. Si puo' dire che nella sua vita Clara si concentra solo sulle cose belle, per questo potrebbe essere considerata come superficiale. Parla e ride in lingua italiana. C'e' anche Maria con il nome della sua bisnonna. Maria porta la maglia nera a collo alto, e' molto seria e riflessiva. Spesso e'molto stanca, nella tasca porta un antidolorifico. Legge poesie di Plath, ascolta Oldfield e parla con la gente molto piu' matura di lei. Per giorni e notti intere legge libri.Sulle spalle Maria porta una valigia d'esperienze abbastanza pesante, per questo a volte e' dura essere lei. Sorride poco. Maria a volte viene ammirata per la sua forza di volonta'. Pochi conoscono Maria, e se e' cosi, capiscono e amano di piu' Clara. Maria soffre, scrive e legge in lingua polacca. Ha 33 anni, ma si sente centenaria. C'e'anche Paulina. Paula e'determinata a mettere insieme Clara e Maria, in una. Per questo motivo Paula spesso e' divisa fra "Frufru Clara" e "Maria Nera" e sceglie le  sicure maglie colore blu. Paula a volte brontola la pestiferina Clara e chiude un occhio per Maria, perche' e' ovvio che tutto andra' bene ... Parla nella sua lingua:italo-polacco-qualcosa.

C'e'una cosa che tutte tre, Paula Maria e Clara, hanno in comune: le perle ...

To pierwsze perełki, których nie dostałam, ale kupiłam sama dla siebie, płacąc śmieszne pieniądze. Francesca mówi, że nie robi dla mnie żadnych ulg ani obniżek, ale że jesteśmy przyjaciółkami i wzajemnie się szanujemy,dlatego z przyjemnością wyprzedała mi ten naszyjnik. To moje perły codzienne, które zawsze będą mi przypominały o tym jak piękne i jedyne w swym rodzaju, jesteśmy my, kobiety ...

Sono le prime perle, che non mi sono state regalate, ma che ho comprato per me stessa da sola, pagando poco. Francesca dice, che non mi fa nessun tipo di sconto, ma che siamo amiche con stima reciproca. Per questo con "piacere" mi ha svenduto questa collana. Sono le mie perle quotidiane. Mi ricorderanno sempre come belle e uniche nel loro genere, siamo noi, le donne ...

Miłego wtorku, ja idę pakować walizki, czas na podróż ...
Buon martedi, io vado a preparare la valigia, e'arrivato il momento del viaggio ...

PMC

0 comments commenti: