Casa, dolce casa

29.7.17 PMC 4 Comments


Ciao Gatti, amate le Vostre case? Io tanto. L'unica cosa che so fare bene davvero nella vita e' creare la casa, mi dicono cosi tutti i miei fidanzati, ma anche le amiche. Perfino da appartamenti modesti in affitto riuscivo a creare delle tane sicure e morbide. Forse non erano posti sterilmente bianchi, come dai catalogi di ikea o mega stilose, ma sempre ricordavo che piccole cose come cuscini morbidi, fiori, candeline aromatiche, quadri e una tazza personale per tutti con qualcosa buono bere fanno miracoli:). La casa e' anche un posto nel mondo, adesso la mia e' la terra toscana. Sono tornata a girasoli, fiori, pecore, mare, pipistrelli la notte e 49C senza ombra;). Sono tornata ai miei posti ...

Hej Koty, kochacie swoje domy? Ja bardzo. Jedyną rzecz jaką umiem robić w życiu naprawdę nieźle to tworzyć dom, mówią mi to wszyscy narzeczeni, ale też przyjaciółki i znajome. Nawet ze skromnych, wynajmowanych mieszkań, udawało mi się stworzyć przytulne legowiska, być może nie był to domy sterylnie białe, jak z katalogów ikei, albo mega stylowe, ale zawsze pamiętam o miękkich poduszkach, kwiatach, aromatycznych świeczkach, obrazach i osobistego kubka dla każdego z czymś smakowitym do picia;). Dom to też miejsce w świecie, teraz jest to moja toskańska ziemia. Wróciłam do słoneczników, kwiatów, owieczek, morza, nietoperzy w nocy oraz 49C bez cienia;). Wróciłam do moich miejsc ...



La Posta non e' il mio posto;) (specialmente quella italiana), ma dopo le vacanze mi aspettano sempre pacchetti e lettere da ritirare ...

Poczta nie jest moim miejscem;) (szczególnie włoska), ale zawsze po powrocie czekają na mnie nieodebrane paczki i listy ...


In edicola due numeri di VF, mi ricordo il giorno quando Lady Di e'morta in incidente a Parigi, era il giorno del mio 15 compleanno ...

W kiosku nieodebrane dwa numery Vanity Fair. Pamiętam dzień, w którym zginęła w wypadku Lady Di bo miałam wtedy moje 15 urodziny ...

Ho inizito la giornata con una colazione sana ... questa volta pinoli e vaniglia!:)
Zaczęłam od zdrowego śniadania ... tym razem szyszka i wanilia!:)


La maggior parte della mia vita l'ho passata sulla scena:). Forse ancora qualcuno mi ricorda dalle vacanze, ero io a condurre tutti gli eventi estivi (e non solo:)), con grande piacere sentivo dire che "ero nata con il microfono in mano". Mi ricordo anche la mia ultima esibizione, circa dieci anni fa, quando sono caduta sulla scena. La mia malattia ha cancellato tutti i miei piani artistici (da quel momento fino ad oggi non sono mai salita su nessun palco, forse non ho superato ancora il trauma). Nell'infanzia cantavo, ballavo in un gruppo: i "Puntini":). Per un certo periodo ho anche preso lezioni di piano. Certe cose non le posso piu' fare, ma alle altre forse ritornero' ...

Większą część mojego życia spędziłam na scenie:). Być może jeszcze ktoś mnie pamięta z wakacji, to ja prowadziłam wszystkie letnie (i inne:)) imprezy, byłam "prowadzącą":) i z przyjemnością często słuchałam miłych słów, że "urodziłam się z mikrofonem w ręku". Pamiętam też mój ostatni występ, około dziesięć lat temu, gdy upadłam na scenie, choroba przekreśliła moje artystyczne plany (od tego momentu do dziś nigdy nie weszłam na żadną scenę, chyba jeszcze nie pokonałam traumy). W dziciństwie śpiewałam, tańczyłam w zespole "Kropeczki":). Przez pewien okres życia uczyłam się też grać na pianinie. Pewnych rzeczy już nie mogę zrobić, do innych może powrócę ...






Qui sicuramente abita qualche Strega. Proprio come me ... ;)
Tu na pewno mieszka jakaś Czarownica. Zupełnie jak ja ...;)






Accento alpino nel mio salotto.
Akcent wakacyjny w moim salonie.



Buona notte Gatti ...
Dobrej nocy Koty ...

4 comments:

  1. Mam nadzieję że Twoja choroba to nic poważnego..Co ty na to żeby kręcić vlogi? To trochę jak bycie na scenie...Z chęcią zobaczę wnętrza Twojego włoskiego domu jak je urzadzilas:)pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mięśnie mam chore od urodzenia, z czasem słabną, ale na szczęście w baaaardzo powolnym tempie:), poza tym w przyszłym roku poddaję się kuracji na sma3, bo wynaleziono na nią lekarstwo!:)(spinraza, zastrzyki w kręgosłup co 4 miesiące). Przyznam szczerze, że lepiej wyrażam się w zdjęciach, niż w filmach:), ale w przyszłości kto wie ... (dziękuję za sugestię:), o poście o wnętrzach domu tez będę pamiętać, choć wyznam Ci, że będziemy je niedługo zmieniać ... pozdrawiam:):*

      Delete
  2. 3m kciuki za Twoje zdrowie i tym bardziej podziwiam codzienny uśmiech na twarzy,cenna cecha:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję:*, myślę że o to właśnie w życiu chodzi, o szczery i prawdziwy uśmiech i szczęśliwe, normalne życie i odważne wybory: mimo wszystko:)

      Delete